woensdag 3 augustus 2011

In de knoop

Kloddertje dacht, weet je wat, ik ga dat knopen maken eens groot aanpakken.
Maar dat is dus nog niet zo makkelijk als ik had gedacht..

Allereerst maakte ik een mal van gietsilliconen. En die is dus al niet geheel strak geworden maar afijn, al doende leert men.. Ik had de knopen hoogst waarschijnlijk even op de bodem moeten vastplakken, nu begonnen ze wat te zwemmen vandaar.

Maar ik experimenteer gewoon rustig door. Dan nu met polyester i.p.v. giethars. En wel omdat kloddertje geen geduld heeft en polyester sneller droog is.. Echter net zo chemisch als giethars dus de klachten van meneer kloddertje zijn nog niet afgenomen..


Polyester in de kleur Bartsbadkamer blauw, aangezien hij nog wat over had om mee te experimenteren. Zoals u kunt zien zijn sommige knopen beter gelukt dan andere. Zelf vind ik de roosornamentjes wel goed gelukt. Afijn, ik zal een nieuwe mal moeten gaan fabriceren om het geheel strak te krijgen..

Maar wie wil er nou niet van die leuke gevonden vintage knopen kunnen produceren zodat ze daadwerkelijk eens gebruikt kunnen worden op een nog nader te bepalen (en maken) kledingitem. Precies!

4 opmerkingen:

Mevr. Snoeshaan zei

Ik vind het helemaal fantastisch!
Echt, ik zit nog maar een fractie verwijderd van deelname aan je gietavontuur!

Ik heb een tijdje terug iets gepost over zelfgemaakte knopen waar ik wild van werd, misschien leuk ter inspiratie: http://mevrsnoeshaan.blogspot.com/2011/02/kleine-meesterwerkjes.html

Groetjes!

merula zei

o wauw die zijn echt geweldig! Ik had er nog nooit van gehoord dat je zelf knopen kan maken.... Nou dan moeten we dit ook maar weer op het lijstje zetten van dingen die ik wil gaan doen. (als jij dan eerst even helemaal uitzoekt hoe dat op de beste manier kan! ;) )
Ik benieuwd!

Lien zei

Fantastisch! Ik kwam toevallig bij je terecht via "haken op donderdag", maar ik ontdek hier nog heeeel veel meer tofs. Hoe kom je erop om aan zoiets te beginnen? Leuk hoor! Ik ben benieuwd wat er nog allemaal meer volgt in de toekomst.

een kloddertje roze hier zei

wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn! ik ben het zelf ook heel erg dus das mooi ;)

Tja hoe kom ik erop. Ik heb lang vakantie zullen we maar denken...